Известие

Collapse
No announcement yet.

Акумулатор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    АГМ батерии не ползвам за лични нужди. А тези които ползвам за други нужди са необслужваеми (капсуловани).

    Та отговорът ми е 0 пъти.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      АГМ батерии не ползвам за лични нужди. А тези които ползвам за други нужди са необслужваеми (капсуловани).

      Та отговорът ми е 0 пъти.
      ОК, тогава как да си проверя дали акумулатора ми е на 100% зареден в този случай.
      Мани, влизаме в заяждане.

      Аз ти предлагам нещо друго.
      Тука имам един акумулатор. Закачам го на зарядно. Въпросното зарядно навлиза в поддържащо напрежение на около 14.4 волта, като след това започва да зарежда с променливо напрежение в диапазона на 13.8 волта.
      Та в момента когато от 14.4 волта премина в последна фаза на заряд и започва да спада напрежението и ти измеря гъстота на електролита от 1.28, на всяко едно мое мнение в този форум ще казваш ли, че аз всичко знам, а твоите мнения са измислени?

      Ако това не мога да ти го докажа, то ще е обратното.

      Съгласен ли си на този облог?

      п.п. И нещо друго ми стана интересно - ти АГМ батериите пак ли до 16+ волта ги зареждаш, за да са заредени на 100%?
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
        ОК, тогава как да си проверя дали акумулатора ми е на 100% зареден в този случай.
        Мани, влизаме в заяждане.

        Аз ти предлагам нещо друго.
        Тука имам един акумулатор. Закачам го на зарядно. Въпросното зарядно навлиза в поддържащо напрежение на около 14.4 волта, като след това започва да зарежда с променливо напрежение в диапазона на 13.8 волта.
        Та в момента когато от 14.4 волта премина в последна фаза на заряд и започва да спада напрежението и ти измеря гъстота на електролита от 1.28, на всяко едно мое мнение в този форум ще казваш ли, че аз всичко знам, а твоите мнения са измислени?

        Ако това не мога да ти го докажа, то ще е обратното.

        Съгласен ли си на този облог?
        Когато ти говорих, че гъстота от 1,28 посмъртно не може да се постигне с напрежение под 2,7V очевидно е трябвало и да ти поясня, че говоря за прост цикъл на заряд с еднополярно напрежение.

        Когато се ползва комбинации от импулси заряд/разряд или асиметрично напрежение, това може да се постигне и с по-ниско напрежение.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Гъстота от 1.28 при 20 гр. посмъртно не може да се постигне с 2,46V!
          Баси, все си мислих, че има зарядни (повечето), които все още са в нашия елементарен живот.
          Значи посмъртно, демек ако умра, то може и да не може да се достигне. Знам ли. Ама на дали би ме интересувало тогава.

          Бих казал само - посмъртна излагация.
          Лека вечер!
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
            Баси, все си мислих, че има зарядни (повечето), които все още са в нашия елементарен живот.
            Значи посмъртно, демек ако умра, то може и да не може да се достигне. Знам ли. Ама на дали би ме интересувало тогава.

            Бих казал само - посмъртна излагация.
            Лека вечер!
            Така се получава, когато ползваш наготово технологиите, без да ги познаваш и разбираш.

            Не се тръшкай толкова. Не ти е първата излагация. А със сигурност няма да е и последната.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Така се получава, когато ползваш наготово технологиите, без да ги познаваш и разбираш.

              Не се тръшкай толкова. Не ти е първата излагация. А със сигурност няма да е и последната.
              Ама само как смело твърдиш нещо за някой дори без да го познаваш.
              Нищо, аз ще ти пожелая лека вечер отново и ще кажа, че си пич. Пич си когато не си в неизгодна позиция, а когато попаднеш в такава позиция нещо ти врътва.
              Поздрави отново.
              За разлика от теб аз имам доблест да си призная когато греша и също така имам чест да пожелая лека вечер на пич, въпреки обратния негативизъм, да го наречем.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                Ама само как смело твърдиш нещо за някой дори без да го познаваш.
                Нищо, аз ще ти пожелая лека вечер отново и ще кажа, че си пич. Пич си когато не си в неизгодна позиция, а когато попаднеш в такава позиция нещо ти врътва.
                Поздрави отново.
                За разлика от теб аз имам доблест да си призная когато греша и също така имам чест да пожелая лека вечер на пич, въпреки обратния негативизъм, да го наречем.
                Аз така и не разбрах, какво точно не разбра от цялата дискусия, че започна с лирическите отклонения?

                Да обобщя:

                Казах, че 1,28 гъстота не може да се постигне с напрежение под 2,7V на клетка с обикновен изправител (което мислех че е ясно, но се оказа, че не било)

                Готов ли си да се обзаложим на това?

                Ти взе да пишеш за АГМ, течни батерии и космически совалки - все неща, които нямат много общо с нашия автомобилен акумулатор.

                Ти взе да се кълнеш в зарядното от магазина.

                ОК - няма лошо, но за разлика от простия изправител, можеш ли да гарантираш това, че зарядното от лидъл за 20 лв прави мега - хипер умен заряден цикъл и така зарежда батерията, както трябва?

                Накратко - не разбирам какво толкова не ти стана ясно, че зае позицията на ощипана мома.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  ОК - няма лошо, но за разлика от простия изправител, можеш ли да гарантираш това, че зарядното от лидъл за 20 лв прави мега - хипер умен заряден цикъл и така зарежда батерията, както трябва?
                  .
                  Да. Мога да гарантирам и предложението ми важи със зарядно от Лидъл, щом искаш. Само, че цената му е 36лв, ако има значение за теб, за да не се извъртиш и от това.

                  https://www.youtube.com/watch?v=rQntWFSZ86w

                  Съгласен ли си на облога, отново да питам?
                  Last edited by BO; d.m.y г., 22:57.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • #39
                    На тези ектронни шашкании, хич им нямам вяра.
                    С трансформаторно устройство със сила на тока 4A си зареждам 100А/ч. EXIDE Premium, за ден и половина, хей така периодично, отвреме навреме, през някой уикенд, без повод, като задължително го свалям от колата.
                    Преди няколко дена при -15 си завъртя стартера като вентилатор.
                    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
                    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Голям спор но малко безмислен.Повечето алтернатори с вграден регулатор зареждат с по ниско напрежение 13,8-14 V което разбира се е ниско.Освен това ако си купиш няколко регулатора няма да премериш две еднакви напрежения на регулиране.Старите механични релета си правеха заряд 14,4 V което според мен си е идеалното напрежение 6 клетки по 2,4 V .От това напрежение нагоре акумулатора грее и започва да ,,кипи,,Производителите на автомобили са комбина явно с тези на акумулатори.С редовно недозареден акумулатор 13,8 V живота му се съкращава и на 3-4 години купуваме нови.Освен това са ,,необслужваеми,, за да не може да се долее с дестилирана вода и отново му се съкращава живота,а и няма как да се измери гъстотата.От моя опит мога да дам съвет.Дозареждайте си акумулаторите ако може с асиметричен ток поне два пъти в месеца зимата.Ако е възможно отлепете капачката отгоре и всяко лято доливайте всички клетки.Удължава се живота около 2 години.Аз лично при редовна грижа съм карал акумулатор и 7 години.Лека и безаварийна година на всички колеги!
                      ALFA ROMEO 166 /2,4 JTD 150/2003
                      LANCIA KAPPA /2,4 JTD 136/1999

                      Comment


                      • #41
                        Колегата Боби Узунов зададе ясен въпрос и аз дадох ясен отговор, обяснявайки, какви са критериите за напълно зареден акумулатор.
                        Паленето и гасенето на светодиоди на знайни и незнайни устройства не са никакви критерии.
                        Такива критерии са гъстота на електролита, напрежение в края на заряден цикъл с обикновен изправител и отделяне на газ.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          "Обикновено" зарядно не трябва да прави повече от 15V и то при ампераж под 1/10 от номиналния, иначе "пробиват" клетките. Импулсните може да стигат и над 16V( до около 18V). При зареждане с обикновено зарядно е хибаво да се "разреди" първо акумулатора и после да се зареди за време, сметнато съобразно параметрите на зарядното и акумулатора. При импулсните е айляшка работа, включваш и заебаваш.
                          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                          Comment


                          • #43
                            По темата ходих в БОШ сервиза замериха го и ми дадоха бележка че е повреден. Отидох в Елиткар и там казаха че ще го пращат във Варна да го видят ако може да го оправят и ми дадоха оборотен. Интересното е че радиото ми пукаше има отделна тема за това и като сложих оборотния и се оправи. Явно акумулатора окъсяваше някъде. Дали ще могат да го оправят?
                            Алфа 166 2.4 JTD

                            Comment


                            • #44
                              Не са лоши съвременните,интелигентни зарядни за акумулаторите! С осцилоскоп може да се види съвсем спокойно как си сменя режимите според заряда на акумулатора.В случая с колегата,ако колата му зарежда добре с 14В примерно,явно акумулатора му не е в ред.Това е голяма загуба на напрежение за това кратко време!
                              BMW 318ti '96

                              Comment


                              • #45
                                Не съм спец по токовете и батериите, но поради периодични проблеми с акумулатора съм изчел това онова и мога да подкрепя мненията на колегите Ecotronic и Пеньо Пенев. Относно достигнатото напрежение при заряд, ще цитирам упътването, което е на моя акумулатор (оловн-киселинен, обслужваем, български). Та в него намерих най-доброто описание, от всичко друго, което съм намирал в нета, за това как се зарежда акумулатор. И там пише, че при заряд трябва да достигне напрежение 15.6-16.2 волта. Ако акумулаторът е стар, няма да може чак толкова да се напомпи и сигурно ще почне да кипи прекалено. Тука вече трябва да се мери гъстота и т.н. явно тя е истинския показател. При откачане от зарядното волтажа постепенно трябва да падне и след престой да е 12.6 волта. Това го пише и в указанията на самите автомобили-тогава се счита, че батерията е 100% заредена.
                                Относно препоръката на колегата Пеньо Пенев-за периодично зареждане-май всеки, който разбира това препоръчва. Точно защото в колата акумулатора не може да се дозареди и май е вярно, че са в комбина производителите на акумулатори и на автомобили.
                                Другото, което съм видял като препоръка е като си купите нов акумулатор, да го сложите да се зареди напълно и тогава да си го ползвате. Защото първо не се знае дали е бил зареден напълно поначало и второ не се знае колко време е седял в магазина.

                                Comment

                                Working...
                                X